Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Procedure en Nominatie Nationale Citymarketing Trofee 2015

Procedure en Nominatie Nationale Citymarketing Trofee 2015

Elke gemeente in Nederland die zich aanmeldt, komt in aanmerking om genomineerd te worden voor de Nationale Citymarketing Trofee. De nominatie wordt o.a. vastgesteld aan de hand van de volgende aspecten die betrekking hebben op 2014:

  • Zijn er in uw gemeente doelstellingen en/of kernwaarden voor citymarketing opgesteld?
  • Beschikt uw gemeente over een nota citymarketing?
  • Heeft de gemeente in 2014 onderzoek uitgevoerd naar de effecten van citymarketing?
  • Hoe is taakveld citymarketing van de gemeente geregeld?
  • Heeft de gemeente in 2013 prijzen gewonnen of is zij in 2014 daarvoor genomineerd?

Naast of in plaats van uw eigen gemeente, kunt u ook twee andere gemeenten (één per categorie) voordragen voor een nominatie. Daarvoor treft u bijgevoegd een stembiljet aan.

Uit alle aanmeldingen, wordt op basis van de ontvangen motiveringen en voordrachten van andere gemeenten, de lijst van drie genomineerden per categorie vastgesteld. De Stichting Nationale Citymarketing Trofee zoekt contact met de betreffende gemeenten en vraagt of men de nominatie accepteert.

De zes genomineerden (3 per categorie) krijgen vervolgens tot eind april de tijd om het nominatieformulier in te vullen. De nominatieformulieren gaan vervolgens naar de jury, die begin mei bij elkaar komt. De genomineerden krijgen ook de gelegenheid om hun nominatie mondeling toe te lichten tijdens de juryvergadering. De jury bepaalt vervolgens wie in zijn ogen de meeste aanspraak maakt op de titel “beste citymarketing gemeente van het jaar”.

De uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee vindt plaats op het Nationaal Congres Citymarketing op 8 juni in Zaanstad.