Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Nationaal Congres Citymarketing maakt programma bekend

Nationaal Congres Citymarketing maakt programma bekend

Op 8 juni vindt in gastgemeente Zaanstreek de achtste editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing. Hét meetingpoint voor citymarketeers staat dit jaar in het teken van ‘heritage marketing’ en biedt een gevarieerd programma met sprekers van kaliber, volop mogelijkheden om collega’s te ontmoeten én de kans om in een ochtend de Zaanstreek te ontdekken. 

Herbestemming en marketing
Het Ruhrgebied ontwikkelt zich tot een nieuw type metropool. Het Regionalverband Ruhr is verantwoordelijk voor de herbestemming en de marketing van industrieel erfgoed en plant, ontwikkelt en bouwt samen met de gemeenten aan de leefbaarheid van de metropool. Paul Lawitzke, marketing manager leisure en toerisme bij Regionalverband Ruhr, spreekt tijdens zijn keynote over onderwerpen die op het snijvlak liggen van industrieel erfgoed, toerisme, publieke ruimte, cultuur en sport.

Zaanse huisjes
Architect Sjoerd Soeters, de man die Zaandam ‘Zaandam’ weer teruggaf is tweede keynote op 8 juni. Soeters ontwierp het nieuwe stadscentrum van Zaandam met de typerende groene huisjes. Tijdens zijn speech legt Soeters de relatie tussen ‘stenen en marketing’. Hij vertelt over zijn herinterpretatie van de ontstaansgeschiedenis van de Zaanstreek, en de wijze waarop hij zijn architectonische creaties afstemt op de menselijke maat.

Erfgoedsafari’s: ontdek de Zaanstreek
Het Nationaal Congres Citymarketing laat deelnemers in één ochtend kennis maken met de Zaanstreek. Op het programma staan twee erfgoedsafari’s:

Ontdek industrieel erfgoed Hembrugterrein
Eind negentiende eeuw vestigde zich op het Hembrugterrein een wapenfabriek waar vuurwapens, artillerie en munitie voor het Nederlandse leger werden geproduceerd. De rondleiding gaat langs drie segmenten van het terrein, waaronder het mysterieuze kleibos, dat doorgaans gesloten is voor publiek.

 

 

 

 

 

 


Bezoek de Zaanse Schans
Ontdek de Schans tijdens een interactieve wandeling onder begeleiding van een ervaren gids. Per boot gaat men weer terug naar de congreslocatie: onder het genot van een kop koffie vaart de boot langs enkele oude dorpskernen en het vele indrukwekkende industriële erfgoed dat de Zaanstreek rijk is.

Themasessies
Men kan ook dit jaar weer aanschuiven bij verschillende themasessies en tafelgesprekken in kleinere groepen. Van tevoren opgeven voor een tweetal sessies is verleden tijd:  deelnemers kunnen op  8 juni spontaan aanschuiven bij de sessie naar keuze. De eerste sprekers zijn inmiddels bekend gemaakt, zo staan onder meer Amsterdam Marketing, Tinker imagineers en Hanzesteden Marketing en op het programma. Meer onderwerpen volgen spoedig!

Praktische info

TAETS Art and Event Park is de sfeervolle locatie van het Nationaal Congres Citymarketing. Het ligt op één van de iconische industriële erfgoedlocaties van de Zaanstreek: het Hembrugterrein. Voor meer informatie en inschrijven: www.nationaalcongrescitymarketing.nl. Kosten voor deelname zijn € 250,-.