Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Nationaal Congres Citymarketing heeft programma rond

Nationaal Congres Citymarketing heeft programma rond

Maandag 17 juni a.s. vindt op het ss Rotterdam in gastgemeente Rotterdam de zesde editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing.

Het oudste citymarketing congres van Nederland biedt een afwisselend programma met sprekers van kaliber en natuurlijk voldoende mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen. NCC is door en voor de branche en wordt georganiseerd in samenwerking met het Netwerk Citymarketing.

Thema
Het thema van het NCC 2013 is ‘De kracht van Storytelling’, een thema dat zowel als voor middelgrote als de kleinere steden wordt ingevuld. De locatie van het Nationaal Congres Citymarketing, het ss Rotterdam, is zelf storytelling in optima forma: achter het voormalige vlaggenschip van de Holland America Lijn (HAL) schuilt een bijzonder verhaal. Duik in de geschiedenis van het stoomschip tijdens het ochtendprogramma van het NCC.

Ochtendprogramma
De ochtend van het Nationaal Congres Citymarketing bestaat wederom uit een bijzonder, interactief en interessant ochtendprogramma, verzorgd door de gastgemeente. Gemeente Rotterdam biedt de deelnemers van het NCC maar liefst drie opties: een bezoek aan het voetbalstadion De Kuip, een ontdekkingstocht op het ss Rotterdam en de Splashtour met de amfibibus. Deze laatste tour is inmiddels volgeboekt, hier kunt u zich niet meer op inschrijven. Het ochtendprogramma vindt plaats van 10.00 tot 12.00 uur en is facultatief.

Keynotes
Andrew Stokes, de Chief Executive van Marketing Manchester, zal in zijn keynote aandacht besteden aan belangrijke citymarketing elementen als stakeholder participatie en het merk ‘Manchester’.  Daarnaast zal hij ingaan op het succes van het bezoekersinformatie centrum van de stad, dat sinds de opening in 2010 een groot succes is.

Paul van de Laar, algemeen directeur van Museum Rotterdam verzorgt met een kernachtig verhaal, op luchtige wijze de afsluitende keynote van NCC13. In hoeverre dreigt het verhaal van de stad bij aan versterking van de identiteit, en dus het (zelf)beeld van Rotterdam? In welke opzichten is Rotterdam uniek en welke gebeurtenissen hebben de stad gevormd?

Presentatie
De Veluwe is onder de Nederlandse bevolking de meest gewaardeerde streek. Amsterdam blijft de favoriete Nederlandse stad en Limburg is onder de provincies het sterkste merk.  Dit blijkt uit een grootschalig merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 11000 Nederlanders. Hendrik Beerda zal de uitkomsten van dit onderzoek, net als in 2011, presenteren op het Nationaal Congres Citymarketing.

Themasessies
Tijdens de themasessies wordt in twee ronden meer individueel en praktijkgericht ingegaan op een aantal actuele onderwerpen. Van een workshop Urban Story Telling tot een inkijk in de financiering van citymarketing: de sessies biedt voor ieder wat wils.

Landelijke gebi

Timetable:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aanmelden
De kosten voor het NCC bedragen €235 excl. 21% btw. Graag verwelkomen wij u tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 17 juni a.s op het ss Rotterdam. U kunt zich via de website aanmelden voor het congres.

Voor vragen en/of meer informatie kunt u contact opnemen via info@nationaalcongrescitymarketing.nl of met Suzanne Malestein, via tel: 020-3457554.

Volg ons ook op Twitter via @NCCENL en gebruik #NCC13.