Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Laatste kans tot stemmen Nationale Citymarketing Trofee

Laatste kans tot stemmen Nationale Citymarketing Trofee

Op 1 april a.s. sluiten de stembussen van de Nationale Citymarketing Trofee 2013.  Deze trofee  wordt jaarlijks uitgereikt aan ‘De beste citymarketing gemeente van Nederland’ van het afgelopen jaar. De NCT wordt dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Er zijn twee categorieën: gemeenten met 100.000 en meer inwoners, en gemeenten tot 100.000 inwoners

Nomineren
Voor het nomineren van uw eigen gemeente kunt u het antwoordformulier invullen. Vindt u dat een andere gemeente buitengewoon gepresteerd heeft op het gebied van citymarketing in 2013? Maak dan uw nominatie voor deze gemeente bekend via het stembiljet. Uit alle aanmeldingen wordt op basis van de ontvangen motiveringen en voordrachten van andere gemeenten, de lijst van drie genomineerde gemeenten per categorie vastgesteld. De organisatie is in handen van de Stichting Nationale Citymarketing Trofee. Meer informatie over de procedure en de jury, vindt u op de website van het Nationaal Congres Citymarketing. De Nationale Citymarketing Trofee wordt voor de vijfde keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing (NCC), dat dit jaar plaats vindt op 10 juni in Den Haag.

Uit alle aanmeldingen worden op basis van de ontvangen motiveringen en voordrachten van andere gemeenten, de lijsten van drie genomineerde gemeenten per categorie vastgesteld. De organisatie is in handen van de Stichting Nationale Citymarketing Trofee.

Effecten en resultaten
De nominaties voor de NCT worden onder meer vastgesteld aan de hand van een aantal aspecten. Er wordt met name gekeken naar de aanwezigheid van doelstellingen en kernwaarden voor de citymarketing, het bestaan van beleid en beleidsstukken op dit punt, onderzoek naar effecten en resultaten en de organisatie van citymarketing. Ook wordt gekeken of citymarketing integraal is opgenomen in het totale gemeentelijk beleid.

De winnaars van de NCT worden uiteindelijk bepaald door een onafhankelijke jury onder leiding van Cees van Bemmel, directievoorzitter van Wijnen Holding NV

De jury van de NCT bestaat verder uit:

-           Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
-           Eric de Kluis,hoofdredacteur vakblad Binnenlands Bestuur
-           Gaston Crolla, voorzitter bestuur Netwerk Citymarketing
-           Thom Ummels, onafhankelijk citymarketing expert en voormalig directeur van Stichting Stadspromotie Almere
-           Dr. Angelique Lombarts, Lector City Marketing & Leisure Management Hogeschool InHolland