Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Dossier citymarketing: de lokale waarde van topsportevenementen

Dossier citymarketing: de lokale waarde van topsportevenementen

Topsport draait vandaag de dag niet alleen meer om de prestaties van de sporters en de organisatie van topsportevenementen. Het biedt zoveel meer…De media- en sponsorwaarde zijn tot ongekende hoogtes gestegen. Maar ook de impact die topsport op jongeren en volwassenen heeft in het kader van sportparticipatie is groot. In Rotterdam werd er op 6 september jl alvast vooruitgelopen op het Nationaal Congres Citymarketing 2014 in Den Haag met als thema de waarde van topsportevenementen voor citymarketing.

Live Sessie
Voor Rotterdam is topsport het middel bij uitstek om de stad op de kaart te zetten, ook als katalysator voor de breedtesport en als inspiratie voor talent. Daarnaast is de indrukwekkende evenementenkalender een zeer succesvol instrument voor de economische spin-off van de stad. Alle reden dus voor Rotterdam Topsport en SPORTNEXT om een Live Sessie te organiseren rond dit thema.

Hans den Oudendammer: Topsport levert een belangrijke bijdrage aan de lokale economie.

(Bron: Sportnext.nl)