Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Nationaal Congres Citymarketing 2016 trapt af met stadssafari

Nationaal Congres Citymarketing 2016 trapt af met stadssafari

Op maandag 6 juni a.s. organiseren NCC16 en de gemeente Arnhem een boeiende stadssafari voor de deelnemers van het Nationaal Congres Citymarketing. De stadssafari begint – hoe kan het ook anders – op het nu al beroemde nieuwe Centraal Station van Arnhem. Na de ontdekkingstocht door het station, gaan de deelnemers in kleinere groepen onder begeleiding van stadsgidsen de Arnhemse binnenstad in. Op het programma staan o.a. bezoek aan het nieuwe cultuurcluster, het beklimmen van het Arnhemse ‘aardvarken’, Building026 – voormalig bibliotheek, nu creatieve hotspot en worden de deelnemers ondergedompeld in de gezellige winkelmix van de 7straatjes. NCC16-deelnemers kunnen zich nu aanmelden voor de stadssafari in Arnhem. Er is plek voor maximaal 100 mensen, dus wees er snel bij.

Er gebeurt momenteel veel in de binnensteden van Nederland. De faillissementen van grote winkelketens hebben steden redelijk op z’n kop gezet. Tijdens de 9e editie van het NCC, die plaatsvindt in het stadshuis van Arnhem,  zal met het thema ‘de binnenstad als aanjager van citymarketing’ inhaken op de veranderingen in de Nederlandse binnensteden.

De eerste plenaire spreker van het congres dit jaar is Rik Riezebos. Rik Riezebos is een ervaren rot op het gebied van citybranding; de afgelopen jaren heeft hij veel “citybrands” geadviseerd zoals: Rotterdam, Port of Rotterdam, Schiedam, Stadsdeel West (Amsterdam), Súdwest-Fryslân, Utrecht en Zuid Limburg. Hij zal tijdens het NCC16 vertellen over “de merk-waardige stad”. Steden kunnen vaak nog veel leren over hoe je je als merk moet profileren. Bij city branding gaat het niet alleen om een goed product, maar ook om het verleiden van de bewoners, bezoekers en bedrijven. Maar hoe zet je nu precies je stad als merk op de kaart? Hierover zal Riezebos vertellen tijdens zijn lezing op het NCC16.

In verschillend sessiethema’s kan men in kleinere groepen ingaan op het thema. Een greep uit de sessies zijn:

  • Doetinchem op ooghoogte
  • Waar begint de rode loper?
  • Toekomstscenario’s: ‘experience city’ of ‘fun shopping at home’?

 

In de komende weken worden meer sprekers en onderwerpen op NCC16 bekend gemaakt.

Klik hier indien u zich wilt inschrijven voor NCC16! De kosten voor het NCC bedragen € 250 (exclusief btw).