Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Respons contentleverancier anwbdagjeuit.nl

Respons contentleverancier anwbdagjeuit.nl

De ANWB introduceerde op 21 april jl. haar nieuwe website anwbdagjeuit.nl. De site geeft allerlei tips voor een leuk  dagje uit. Respons werd door de ANWB gevraagd om de content voor de site te verzorgen. Respons selecteerde spetterende attracties, inspirerende musea, de leukste festivals en uiteraard wandel- en fietsevenementen voor deze nieuwe website van de ANWB.

Bezoekers kunnen op eenvoudige en leuke manier passende uitjes vinden en voor een dagje uit op maat kan er gezocht worden op datum, plaats en thema.  Op de site kan een verlanglijstje worden gemaakt voor uitstapjes. Via Facebook en Hyves kan men met vrienden een geslaagd dagje uit plannen.

Anwbdagjeuit.nl is extra aantrekkelijk voor ANWB Leden. Zij kunnen via de site niet alleen ideeën opdoen en tips geven, maar bovendien gebruik maken van kortingen op entreebewijzen. Respons gaat  in het eerste jaar ruim 2000 uittips verzorgen,  in de eerste maand staan er zo’n 1000 uittips op de website. Levering van de content loopt via de API van Respons, waardoor actualisaties realtime kunnen worden doorgevoerd.

Met de lancering van Anwbdagjeuit.nl heeft de afdeling consumer content van Respons er een prominent project bij gekregen. Respons verzorgt sinds 2007 de content voor eropuit.nl van NS en werd vorig jaar partner van Olympisch Vuur voor de Nationale Evenementenkalender.