Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Recordaantal bezoekers Bavaria City Racing Rotterdam

Recordaantal bezoekers Bavaria City Racing Rotterdam

Een recordaantal van 600.000 bezoeken was op 21 augustus jl. aanwezig bij de zevende editie van Bavaria City Racing in Rotterdam. De aanwezigheid van zowel Ferrari als Mercedes op het race-evenement in Rotterdam maakte deze aflevering tot een bijzonder evenement. Maar ook de eerste volledig elektrische single seater raceauto van Formulec droeg bij aan een opwindende middag voor het publiek, dat na enkele regenachtige edities dit keer eindelijk in het zonnetje kon genieten van de Formule 1 demonstraties door het centrum van Rotterdam. Zowel de organisatie als mede-initiatiefnemer Bavaria kijkt terug op een zeer geslaagd evenement.

Met 550.000 bezoeken en 38,29 MBE’s in 2010 staat het evenement op de 12e plaats in de Respons Evenementen TOP100 van grootste jaarlijks terugkerende publieksevenementen in Nederland. Bavaria City Racing is het grootste eendaagse sportevenement in Nederland.

De initiatiefnemers Robert Heilbron en Herman Vaanholt organiseerden onder de naam ‘Monaco aan de Maas’ in 2005 de eerste editie van het evenement. Met 450.000 bezoeken was het gelijk een succes. Vanaf 2006 is Bavaria hoofdsponsor en draagt het evenement de naam Bavaria City Racing. Naast Bavaria waren dit jaar Gillette, Eru, Allianz en Santander als sponsor aan het evenement verbonden. In de Sponsor50, een co-productie van Respons en SponsorMaps, staat Bavaria op de 19e plaats met vier miljoen aan sponsorbestedingen in 2010. Bavaria betaalt ca. 600.000 Euro per jaar aan het evenement.

Bavaria City Racing vindt plaats op de Coolsingel in Rotterdam. Het evenement is, na de ABN AMRO Marathon en het Zomercarnaval, het grootste publieksevenement van Rotterdam. In de Respons G50 Evenementen Monitor over 2010 staat Rotterdam op de 6e plaats op basis van o.a. bezoekaantal, subsidie en belang.

Bron: Respons