Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Nike stopt hoofdsponsoring Dam tot Damloop

Nike stopt hoofdsponsoring Dam tot Damloop

De Dam tot Damloop moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, meldt SponsorTribune. Na 27 jaar, Nike was er vanaf het begin al bij, komt een einde aan de samenwerking tussen hoofdsponsor Nike en Le Champion voor de Dam tot Damloop. De Dam tot Damloop is het grootste hardloopevenement van Nederland met 45.000 deelnemers en ruim 200.000 toeschouwers. De 28e editie van de Dam tot Damloop vindt plaats op zondag 23 september. De Dam tot Dam Loop staat 29e in de Evenementen TOP100 en 6e in de Sport Evenementen Monitor die binnenkort verschijnt. In de nieuwe SponsorMonitor van Respons en SponsorMaps staat Nike op een 2e plaats met 16 miljoen euro aan sponsorbestedingen in 2011.Gerelateerde artikelen:

Nike runner up in Sponsor Monitor

Dam tot Dam 29e in TOP100

New Balance nieuwe sponsor Marathon Rotterdam

Records verwacht bij 28e editie Marathon Eindhoven