Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » NCC13 in het teken van Storytelling

NCC13 in het teken van Storytelling

Maandag 17 juni a.s. vindt op het stoomschip Rotterdam in gastgemeente Rotterdam de zesde editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het voormalige cruiseschip van de Holland Amerika Lijn ligt tegenwoordig permanent afgemeerd aan de Maashaven, op de kop van Katendrecht. Het oude stoomschip heeft een nieuwe commerciële, recreatieve en een sociaal maatschappelijke leer- en werkfunctie in Rotterdam gekregen.

De organisatie van het Nationaal Congres Citymarketing is er trots op dat de gemeente Rotterdam deze locatie beschikbaar heeft gesteld. Het NCC, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing.
Het thema van het NCC 2013 is ‘Storytelling’. Op het gebied van citymarketing komen wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken aan bod. Er worden praktische tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie. Daarnaast is er een belangrijke plaats ingeruimd voor kennisuitwisseling en het bespreken van werkervaringen. Het programma bestaat uit een plenair gedeelte en uit een zeer gevarieerd aanbod van parallelsessies in kleinere groepen.

Het NCC  is gericht op het brede werkveld dat direct of indirect met citymarketing te maken heeft. Dit kunnen ambtenaren en bestuurders van gemeenten en regio’s, citymarketeers en evenementenorganisatoren zijn,maar ook ondernemers, adviesbureaus en organisaties en instellingen op cultureel, onderwijs- en sportgebied.