Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Kiezen en delen thema van het #NCC12

Kiezen en delen thema van het #NCC12

De vijfde editie van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC) wordt volgend jaar gehouden in de gemeente Eindhoven. Locatie van het congres is Strijp-S, een ontwikkelingsgebied in het centrum van de stad. Strijp-S is een broedplaats van creativiteit en innovatie, kernwaarden in de citymarketing van Eindhoven.

De gemeente Eindhoven en CityDynamiek Eindhoven zijn gastheer van het congres.

Het Nationaal Congres Citymarketing is de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor mensen die werkzaam zijn op het werkterrein van marketing en promotie bij overheid, in de publiek- private sector, wetenschap en bedrijfsleven. Het NCC is inmiddels een jaarlijkse traditie geworden.

Tijdens het congres komen wetenschappelijke en praktische invalshoeken aan bod op het vakgebied van city- en regiomarketing. Bijzondere aandacht is er voor de ontwikkelingen in middelgrote en kleinere gemeenten, en handzame tips en adviezen voor de opzet van beleid en organisatie op dit terrein. Naast een aantal keynote speakers, wordt in deelsessies praktijkgericht ingegaan op de materie. Hierbij staan kennisuitwisseling en vakinformatie centraal.

In de ochtend verzorgt CityDynamiek Eindhoven een exclusief excursieprogramma voor de congresdeelnemers.

Het congresthema van 2012 is “Kiezen en delen”. “Overheden en andere spelers op het gebied van city- en regiomarketing moeten steeds vaker scherpe keuzes maken.”, aldus Thom Ummels directeur van congresorganisator BV De Nieuwe Aanpak. “Niet alleen om financiële, maar ook om strategische redenen. Daarnaast is het delen van kennis en samenwerking tussen gemeenten en regio’s een belangrijk aandachtspunt geworden vanuit de rendementsvraag”.

“Wij zijn er trots op dat we gastheer zijn van het NCC 2012. Eindhoven heeft als creatieve innovatieregio de ambitie om in 2020 een leidende positie in Europa te hebben en een top-10 positie wereldwijd. Eindhoven heeft op inhoud een scherp profiel. Dit wordt echter nationaal en internationaal nog te weinig gekend”, aldus directeur Eric Boselie van CityDynamiek Eindhoven.

De bureaus BV De Nieuwe Aanpak en Respons hebben vijf jaar geleden het initiatief genomen voor de organisatie van het NCC. “Er bleek in het werkveld veel behoefte aan zo’n jaarlijkse meeting op inhoudelijk niveau. Citymarketing ontwikkelt zich immers steeds meer tot een professioneel werkterrein. We kiezen voor het NCC elk jaar een andere locatie en hebben inmiddels een lijst van gemeenten die zich kandidaat stellen als gastgemeente”, aldus Ummels.

“Eindhoven past bijzonder goed in het profiel van een gemeente die bij citymarketing kiest voor een professionele ontwikkeling en positionering. Daarnaast is er sprake van intensieve samenwerking binnen de regio. Eindhoven is dan ook een uitermate geschikte locatie voor het NCC 2012”.

Het NCC  is gericht op het brede werkveld dat direct of indirect met citymarketing te maken heeft. Dit kunnen ambtenaren en bestuurders van gemeenten en regio’s, citymarketeers en evenementenorganisatoren zijn,maar ook ondernemers, adviesbureaus en organisaties en instellingen op cultureel, onderwijs- en sportgebied.

De aanmelding voor het NCC 2012 is opengesteld via de website www.nationaalcongrescitymarketing.nl