Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Nationaal Congres Citymarketing maakt programma bekend

Nationaal Congres Citymarketing maakt programma bekend

Het programma van het vijfde Nationaal Congres Citymarketing (NCC) op 4 juni 2012 in gastgemeente Eindhoven is bekend. Het congresthema is ‘Kiezen en Delen’. Twee keynote sprekers uit wetenschap en werkveld verlenen hun medewerking. Er is voor congresdeelnemers een ruime keuze uit themasessies en tafelgesprekken, geleid door experts en ervaringsdeskundigen op het brede terrein van citymarketing en stedelijke en regionale branding. 

Bijzonder element is de interactieve rondleiding op de congreslocatie Strijp-S, het nieuwe en dynamische stadsdeel op het voormalig bedrijventerrein van Philips.

De keynote sprekers zijn prof. Frans Boekema en Ils Neuts. Professor Boekema is hoogleraar Economische Geografie en bijzonder hoogleraar (Eu)regional Management aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is hij als hoogleraar Regionale Economie verbonden aan de Universiteit Tilburg. Hij geldt als expert op het gebied van regionale samenwerking en branding. Ils Neuts is Hoofd Communicatie en Marketing van de Stad Antwerpen. Zij werd in 2011 genomineerd voor ‘Advertiser of the Year’ in België.

Themasessies

Er staan zeven themasessies op het programma. De congresdeelnemers gaan hierbij in gesprek met experts en ervaringsdeskundigen. Doelstelling van het NCC is immers kennisuitwisseling en kennisdeling. De volgende themasessies komen aan bod:

  • Wie kiest wordt gekozen, citymarketing aanpak van Eindhoven.
    door Peter Kentie, directeur Eindhoven 365.
  • Kiezen en delen in de succesvolle reclamecampagne ‘Er gaat niets boven Groningen’.
    door Dirk Nijdam, directeur Marketing Groningen.
  • Het belang van de vrijetijdssector  voor een sterke city brand.
    door Hendrik Beerda, Strategic Brand Consultant Hendrik Beerda Brand Consultancy
  • Citymarketing Scorecard: introductie van een nieuw instrument om rendement van citymarketing te bepalen.
    door Lex Kruijver, directeur/partner BV De Nieuwe Aanpak en Gerben Baaij, directeur Dordrecht Marketing/lid bestuur Netwerk Citymarketing.
  • Kennistafel hosted door Nederlandse Vereniging voor Citymarketing.
    Uitwisseling ervaringen en best practices bij “kiezen en delen” in citymarketing.
  • ’t Stad is van iedereen: communicatiebeleid van de Stad Antwerpen nader belicht.
    door Ils Neuts, Hoofd Communicatie en Marketing Stad Antwerpen (vervolg keynote).
  • Samenwerking van stakeholders in gemeenten.
    door Rupert Parker Brady, hoofdredacteur Retail Visie, kennisplatform voor steden.

Het NCC wordt afgesloten met de uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT). De jury onder voorzitterschap van Ralph Pans, voorzitter directieraad Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), reikt de prijzen uit aan de beste gemeente op het gebied van citymarketing in 2011. Tot 2 april kunnen gemeenten zich nog aanmelden voor de NCT en ook andere gemeenten nomineren.