Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Genomineerden voor de SponsorRing 2011

Genomineerden voor de SponsorRing 2011

Het SponsorRing-prijzenfestival vindt dit jaar voor de 12e keer plaats, een goed moment om eens te kijken naar de relatie tussen de hoogte van het sponsorbudget en het winnen van een SponsorRing. Begin dit jaar verscheen de Sponsor50 (Respons/SponsorMaps). Uit het onderzoek kwam naar voren dat de 50 grootste sponsors van Nederland in 2010 een slordige € 275 miljoen aan sponsorrechten uitgaven, gemiddeld €5,5 miljoen per sponsor. Rabobank, Nike en ABN AMRO voerden de lijst van de 50 grootste sponsors aan. Logischerwijs zou men kunnen verwachten dat de Eredivisie in sponsorland ook het vaakst met de prijzen aan de haal gaat. Maar is dat ook zo? Respons zet in de nieuwste editie van SponsorTribune, die op 17 november aan het einde van de uitreiking van de SponsorRingen wordt gepubliceerd, de feiten op een rijtje. De SponsorRingen werden in 2000 voor het eerst georganiseerd op initiatief van VEA, GVR, Centrum voor marketingcommunicatie en SponsorTribune. In totaal zijn er in 11 elf jaar tijd 80 Ringen uitgedeeld aan 56 verschillende winnaars. Genoeg Ringen en winnaars dus, zou dat alle merken uit de Sponsor50 een SponsorRing op kantoor hebben moeten staan. Dat is echter maar bij 16 merken het geval. Kanttekening is wel dat sponsors cases zelf moeten indienen om in aanmerking te komen voor een Ring, iets dat zeker niet altijd is gebeurd.

Dit jaar maken de onderstaande merken weer kans op een SponsorRing.

Categorie Sport
-              Amstel en de Amstel Gold Race
-              ING en KNVB (Nederland Voetballand)
-              KPN en KNSB (Samen gaan we mooie tijden beleven)
-              Liga en Team Liga
-              Skoda en wielrennen

Categorie Maatschappij
-              Hema en Natuurmonumenten (Kom mee naar buiten op avontuur…….)
-              KPN en Het Mooiste Contact Fonds
-              Rabobank en Ride For the Roses
-              RTL Nederland en Unicef (Honger. Je moet er niet aan denken)

Categorie Media
-              Lay’s en Maak de Smaak (RTL4)
-              NH Hoteles en Q-Hotel (Q-Music)
-              Vodafone en The Voice of Holland (RTL4)

Categorie Entertainment
-              Hi en Hi Chill&Charge (Lowlands, Pinkpop)
-              Seat en Seat’s Next DJ
-              Shell en de AutoRAI
-              Walibi en NickHits (Nickelodeon)
-              Ziggo en Ziggo Under Construction Concert

Categorie Innovatie
-              Rabobank en Rabosport.nl
-              Team Parastars
-              Vodafone en The Voice of Holland (RTL4)
-              Walibi en NickHits (Nickelodeon)

De uitreiking vindt plaats op 17 november in het NH Grand Hotel Krasnapolsky.

Voor meer informatie kijkt u op http://www.sponsorring.nl/