Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » 1e editie eigen event ANWB trekt 25.000 bezoekers

1e editie eigen event ANWB trekt 25.000 bezoekers

ANWB Live, dat afgelopen weekend plaats vond op het Haagse Malieveld, heeft bijna 25.000 bezoekers getrokken, aldus organisator ANWB.  ANWB Live, een gratis feest voor leden, was een festival met o.a. rijden met de nieuwste elektrische auto’s, cabaret, een ritje in het reuzenrad, gezellig picknicken op het gras en op het hoofdpodium optredens van Kane en Di-rect.

ANWB Live is de ‘live communicatie’ versie van de ANWB, met als doel om de organisatie ‘tot leven te brengen’. Het organiseren van eigen coporate-evenementen is iets wat meer merken doen. Alhoewel een preciese definitie van een corporate-event moeilijk te geven is en de scheidingslijn tussen een eigen evenement en sponsoring soms dun is, levert de Respons Monitor Online de volgende top 10 op van best bezochte eigen evenementen in 2010:

Instantie/merk Evenement Aantal bezoeken
1. Koninklijke Luchtmacht/Min. van Defensie Luchtmachtdagen 250.000
2. Koninklijke Marine/Min. van Defensie Marinedagen 150.000
3. Korps Landelijke Politiediensten Landelijke Politiedag 120.000
4. Koninklijke Landmacht/Min. van Defensie Landmachtdagen 110.000
5. Amstel Bier De vrienden van Amstel LIVE! 90.000
6. Lego® LEGO® WORLD 85.000
7. Libelle (Sanoma) Libelle Zomerweek 82.000
8. Margriet (Sanoma) Margriet Winter Fair 72.500
9. Miljonair (Gijrath Media Groep) Miljonair Fair 55.000
10. TopGear TopGear Live 48.000
Bron: Respons Evenementen Monitor Online