Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Geen AutoRAI in 2013, AutoWeek werkt aan alternatief

Geen AutoRAI in 2013, AutoWeek werkt aan alternatief

Nederlands succesvolste publieksbeurs heeft de stekker uit de editie van april 2013 getrokken. De organisatie heeft hiertoe besloten na overleg met RAI Vereniging en de importeurs van automerken.

AutoWeek, van Sanoma Nederland, werkt samen met o.a. het AD, aan een alternatieve autoshow voor komend voorjaar. Waar dit evenement gehouden zal worden is nog niet bekend.

Ook de AutovakRAI 2013, de vakbeurs voor toeleveranciers in de aftersales markt, is gecanceld. Het is voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog dat de tweejaarlijkse autobeurs wordt afgelast. De importeurs zeggen dat het door de economische malaise in de autobranche niet mogelijk is een volwaardig evenement te organiseren.

AutoWeek

AutoWeek en AD willen het meteen vernieuwend aanpakken. Van den Ham: ‘Het zijn nu nog plannen, voor alle duidelijkheid. Denk aan niet meer louter een rondje lopen langs de nieuwe modellen maar echt entertainment, ‘autotainment’. Denk aan parades van rijdende supersportwagens. Je mag ook gewoon mee. Dan zit je naast topcoureurs als Tom Coronel. Je ziet en voelt racewagens van dichtbij, maar bijvoorbeeld ook klassiekers uit het begin van de vorige eeuw.’ Voor het eerst kun je ter plekke ook de auto van je keuze kopen, dat blijkt een duidelijke wens van de autobranche te zijn.’