Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Rabobank beëindigt hoofdsponsoring Rotterdam Zesdaagse

Rabobank beëindigt hoofdsponsoring Rotterdam Zesdaagse

Rabobank Rotterdam heeft besloten om het hoofdsponsorschap en titelsponsoring van de Rotterdam Zesdaagse na de editie 2012 te beëindigen, aldus Sponsortribune. Reden voor de Rabobank om na zeven jaar te stoppen is dat de doelen van het sponsorship zijn bereikt. De Zesdaagse van Rotterdam is met ruim 31.000 bezoeken (2011) de grootste in zijn soort in Nederland. De zesdaagse-evenementen in Amsterdam en Tilburg trekken een derde van het aantal bezoekers dat Rotterdam realiseert. De beëindiging van het hoofdsponsorschap betekent niet dat Rabobank Rotterdam helemaal van het toneel van de Rotterdamse Six verdwijnt. Beerman: ‘Wij blijven zeker betrokken bij het evenement, de precieze rol en in welke hoedanigheid moet nog worden bekeken en uitgewerkt.’ De Rabobank Zesdaagse van Rotterdam wordt van 5 t/m 10 januari 2012 verreden in het Sportpaleis van Ahoy.

Titel Zesdaagse Aantal bezoeken
Rabobank Zesdaagse van Rotterdam 31.482
Zesdaagse van Brabant 10.800
Zesdaagse van Amsterdam 10.500
Bron: Respons Sport Monitor Online 

Coert Beerman, directievoorzitter van Rabobank Rotterdam: ‘Wij hebben meerdere doelen bereikt door ons als hoofdsponsor te verbinden aan de Zesdaagse van Rotterdam. Niet alleen het merk Rabobank is opnieuw geladen, ook hebben wij voor onze leden, klanten, relaties, personeel en last but not least voor alle Rotterdamse wielerliefhebbers veel kunnen betekenen door middel van dit evenement. Ook hebben we op deze wijze invulling gegeven aan onze maatschappelijke medebetrokkenheid door een internationaal event te koppelen aan de stad en zo een bijdrage geleverd aan de betekenis ’World Sport, World City’. Wij willen organisatoren Ahoy Rotterdam en Six Day Management dan ook ontzettend bedanken voor de professionele wijze waarop zij invulling hebben gegeven aan het hoofdsponsorschap en de plezierige samenwerking.’