Monitor Online:  

Respons: dé bron van evenementeninformatie in Nederland » Partners

Partners

Eropuit

Vanaf 1998 verzorgt Respons de Uitkalender van de Er-op-Uit!, de pocket van de NS. De pocket is inmiddels opgevolgd door de website ns.nl/dagje-uit, voorheen eropuit.nl.Respons verzorgt de content en redactie. Maandelijks wordt de website aangevuld met aantrekkelijke uittips en aanbiedingen. De uittips zijn gekoppeld aan een maandelijks thema, wat zorgt voor een variatie aan uitjes rondom feestdagen, seizoenen en gebeurtenissen. Begin november 2016 heeft de NS het nieuwe inspiratieplatform #nsfavourites gelanceerd. Een platform vol met inspirerende tips van bloggers, locals en insiders. Lezers ontdekken de nieuwste en leukste hotspots in de categorieën Food, Shopping en Cultuur. Respons organiseert de aanbiedingen rondom de stedentrips.

ANWB

Respons verzorgt sinds 2005 toeristische content voor de ANWB. De informatie is gebruikt in verschillende publicaties van de ANWB, zoals de Toeristische Atlas en de pocket Op Stap. In 2010 werd Respons contentleverancier voor de nieuwe fiets- en wandelplatforms van de ANWB, daarna leverde Respons ook evenementeninformatie aan voor de website Anwb.nl/vrijetijd. Dit portal onderging een volledige redesign en werd in april 2011 gelanceerd als Anwbdagjeuit.nl dat in 2012 verder ging als Landvananwb.nl.  Respons is verantwoordelijk voor een groot gedeelte van de content van deze vrije tijdportal. De informatie-uitwisseling verloopt via een API-koppeling, waardoor de content altijd uptodate is. Bezoekers van de site vinden de meest uiteenlopende tips voor een leuk dagje uit: van sportieve uitjes, festivals en natuurparken tot attractieparken, dierentuinen en tentoonstellingen. Deze uittips zijn per categorie gesorteerd, zodat de bezoeker snel vindt wat hij of zij zoekt.

NOC*NSF

Nederlands Olympisch Comité* Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) is de bundeling van de georganiseerde sport in Nederland. De negentig aangesloten landelijke sportorganisaties vertegenwoordigen samen ongeveer 25.000 verenigingen met in totaal ruim 4,8 miljoen georganiseerde sporters. Respons verzorgt voor NOC*NSF de Sportevenementenkalender.nl. De Nationale Evenementenkalender is een initiatief van het kennis- en expertisecentrum evenementen van NOC*NSF (voorheen werkten zij aan de Evenementenambitie binnen Olympisch Vuur 2028). De kalender met sportevenementen heeft als doel om Nederland te laten zien welke grootschalige top- en breedtesportsportevenementen er in ons land georganiseerd worden.

BV De Nieuwe Aanpak

BV De Nieuwe Aanpak (DNA) is begin 2006 officieel gestart met haar werkzaamheden. DNA geeft advies en begeleiding op het gebied van gemeente- en regiopromotie, citymarketing, evenementen en vrijetijdsbesteding buitenshuis. DNA zoekt het niet in stapels papier, dikke rapporten, en herhaling van al bekende en/of theoretische zaken. Een pragmatische aanpak op basis van ruime ervaring en een breed netwerk staan centraal.

Deze effectieve aanpak vertaalt zich in de samenwerking die Respons en DNA aangaan met gemeenten. Respons biedt zelf de G50 aan dat een overzicht van de evenementen in de 50 grootste gemeenten van Nederland. Als een gemeente een tailor-made-scan wenst met daarbij een advies op maat dan biedt Respons in samenwerking met DNA de Gemeente Event Scan (GES) Deze scan koppelt de branchekennis van Respons aan de ruime ervaring en expertise van DNA op het gebied citymarketing en gemeentelijk advies. Daarnaast organiseert Respons in samenwerking met DNA het jaarlijks terugkerende Nationaal Congres Citymarketing  (NCC).

Nationaal Congres Citymarketing

Het Nationaal Congres Citymarketing (NCC) is het jaarlijkse congres gericht op het brede werkveld van citymarketing en evenementen. Het gaat dan om ambtenaren en bestuurders van gemeenten en regio’s, citymarketeers en organisatoren van evenementen, maar ook om ondernemers, adviesbureaus, instellingen op het gebied van onderwijs en wetenschap, sport en cultuur. De organisatie van het NCC is in handen van Respons en BV De Nieuwe Aanpak. Elk jaar wordt tijdens het NCC de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) uitgereikt aan de beste citymarketing gemeente in de categorieёn onder en boven de 100.000 inwoners.

Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals

De Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (VNPF) behartigt de collectieve belangen van de poppodia en –festivals van Nederland. Daarnaast streeft het naar bevordering van popmuziek als podiumkunst, professionalisering van de popsector en de ontwikkeling en verbreding van de programmering van poppodia en –festivals. De VNPF publiceert jaarlijks het rapportPoppodia in Cijfers’. Sinds 2012 zijn ook cijfers over activiteiten, bezoek en recettes van popfestivals in de publicatie opgenomen. De cijfers over popfestivals worden aangeleverd door Respons.

Vereniging Van EvenementenMakers

De Vereniging Van EvenementenMakers (VVEM) is in 2001 opgericht als brancheorganisatie voor professionals in de publieksevenementenbranche. De VVEM vertegenwoordigt bedrijven uit verschillende hoeken van de evenementenbranche. Zowel organisatoren, locatieverstrekkers als leveranciers vinden hun plek binnen deze brancheorganisatie. Respons stelt jaarlijks onder auspiciën van de VVEM de branchecijfers festivals op. Deze worden onder meer gepubliceerd in de Festival Monitor.

CLC-VECTA

Onder auspiciën van CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication, monitoort Respons continu alle vak- en consumentenbeurzen in Nederland. Op basis van deze monitoring stelt Respons jaarlijks de branchecijfers over beurzen in Nederland samen. De cijfers worden opgenomen, namens CLC-VECTA, in het Jaarboek Bruto Mediabestedingen dat jaarlijks wordt uitgegeven door Nielsen Media Research. De beurzeninformatie van Respons is tevens te raadplegen via de Monitor Online waar bedrijven en instanties een abonnement op kunnen nemen. CLC-VECTA leden krijgen 10% extra korting op de abonnementsprijs.

Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen

Respons en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen zijn al jaren partners in de toerisme & leisurebranche. Respons verzorgde vijf jaar lang de evenementencontent voor Lekkerweg.nl. Respons heeft samen met NBTC het initiatief genomen voor de Dagattracie Monitor, die in 2011 voor het eerst verscheen.

Sponsorbrein

Sponsorbrein is een strategisch adviesbureau dat bedrijven helpt bij het beantwoorden van de vragen: Ga ik sponsoren, waarom ga ik het doen, wat kan ik ervan verwachten, hoe ga ik het terugverdienen en waaruit kan ik kiezen? De niche van Sponsorbrein is het selecteren, waarderen en evalueren van sponsorships.

Het selecteren van een sponsorship moet transparant zijn. Dankzij de samenwerking met Respons heeft Sponsorbrein een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden. Met de Sponsormatch kijkt Sponsorbrein wat sponsoring voor bedrijven kan doen en of het wel zin heeft om te sponsoren. Klanten worden terecht veeleisender, want de bedragen gemoeid met sponsoring zijn veel hoger. De Evenementenmonitor, de Sponsormatch en PerforMind zorgen voor de perfecte match voor de klant.

SponsorTribune

SponsorTribune is een vakblad dat zich volledig concentreert op de wereld van de sponsoring en brand experience. De redactionele focus van SponsorTribune ligt op het bedrijfsleven. Het blad analyseert en belicht de positie van sponsoring in de marketingcommunicatiemix van bedrijven. Naast het blad is SponsorTribune ook een kennisplatform voor sponsorprofessionals met o.a. kennisuitwisselingsbijeenkomsten, het jaarlijkse SponsorTribune Congres, nieuwsbrief en website. Respons en SponsorTribune zijn al jaren partners. Respons levert o.a. facts & figures over o.a. evenementen en sponsoring.

Recreatie & Toerisme

Recreatie & Toerisme is een onafhankelijk magazine voor beslissers en beleidsbepalers in management, marketing, onderzoek, uitvoering en beheer in het vakgebied recreatie en toerisme. Respons levert voor iedere editie een artikel over o.a. facts & figures over evenementen in relatie tot vrijetijdsbesteding in Nederland.

Nieuws